Tuesday, March 3, 2009

New Finished Objects

I've been writing, translating and teaching, I've been ill and I've cleaned a house where noone lives, the more I'm busy, the more I need to knit for my mental safety.





So... here are my last FOs: the first is aimee, from the book Thrown Together by Kim Hargreaves. The yarn is a recycled mohair blend I received from my mother in law. The yarn was full of knots, sometimes after just a few rows. Frustrating, really. The result is lighter and airy, compared to the original. I like to wear it like a big cowl. Followed the pattern, but made a couple of decreases more.




The second is a hybrid: I was inspired by forever green but I worked with a completely different gauge and made many modifications. It's one of the ugliest yarn in my stash, it's recycled too: first it was a men sweater, then my mother frogged it and gave it to my sister, then it became a thick and heavy garter stitch scarf, and this is its new face, but I still have approx. 300 grams...


I decided to knit this two pieces flat to practice sewing knitted pieces, but working in the round is far better, easier and faster.

9 comments:

Knitaly said...

La nuova forma e la modella trasformano questo filato riciclato orribile in una meraviglia!

my-name-is-arden said...

bravissima! e hai anche molto buon gusto. spero di vederti domenica a palazzo.

綾女 said...

小倉にMarimekkoの新しいお店が出来るらしい。求人案内してたから、近々オープンすると思う。あと愛しの愛しのヴィヴィアンもね♪

ニット、素晴らしい。
あの毛糸とは思えない。
☆""ハ(´∀`*) パチパチ

azzuka said...

Marimekko、いいなー!でも高いっちゃ...

emmafassio said...

Bellissimo il collo-mantella (potremmo chiamarlo così) e posso anche dire di essere fortunata...l'ho già visto dal vivo...e le foto sono bellissime...

berny said...

Veramente bello il "maxi collo- mini ponchetto" rosso!

Anonymous said...

Ciao, io sono Silvia e innanzi tutto ti faccio i miei complimenti perchè sei davvero brava!!!! io sono abbastanza nuova e non molto pratica, volevo chiederti infatti se avevi qualche dritta da darmi per il tuo bellissimo maglione smanicato! Grazie mille! Silvia

azzuka said...

Ciao Silvia, il gilet è un miscuglio di due diversi pattern che ho trovato su un libretto di debbie bliss.

Angelica o anche Silvia...scegliete quello che più vi piace! said...

Grazie mille!!!io purtroppo non mastico molto bene le istruzioni dei patterns inglesi....beh, una nuova sfida..no?? Ciao e a presto! vienimi a trovare se vuoi sul mio blog, non c'è molto perchè sono un po' inesperta e nuova...ma mi rifarò!! ciao!