Thursday, November 13, 2008

Mini-vertigo



I had 0.8 skein left over from G's vertigo, so I decided to knit a mini versione for my little one. I finished it with half a meter left...



He had a handknitted hat, but now he feels that's too scratchy. The old hat is 100% supersoft merinos, it isn't scratchy at all... I think he just doesn't like it anymore. Tired of morning debates about hats, I decided to knit him a new one, and he likes it very much.

He's full of pride and tells everybody: "My mum made it!".

6 comments:

handeyecrafts said...

How wonderful that he is bragging on you!

Graziella said...

molto bello il cappello per tuo figlio. bravissima !!!! Ciao

berny said...

Davvero carini il mini vertigo.
Ne ho appena fatti due con la merinos rigata di Camaiore, ma da grandi. Proverò a proporlo anche al mio bimbo, ma come saprai bene a 4 anni hanno già gusti decisi e se dice no è no!!!!

giacomo said...

geniale!

caska said...

AH!!!ma sei Giapponese!!! per fortuna parli Italiano perchè il mio poco giapponese e molto arruginito. Io son dello S&B Milanese!!. Bellissimo il tuo primo scialle e spettacolare compresi i colori!!.
Ho sbirciato anche su ravelry tutti i tuoi lavori sono bellissimi, penso che verro più spesso a trovarti!!;) ciao a presto ;D

Laraenigma said...

Ah il Vertigo....prima o poi lo faccio anche nella versione baby (^_^)